בחרו מקור מידע אחד מבין המקורות שאספתם.נתחו את מהימנות המקור ע"פ הקריטריונים.
מקור מידע: בחרנו באתר מט"ח
א. הערכה ראשונית:
1. מהי סמכותו של האדם או הארגון שיצרו את פריט המידע?
1. מהי סמכותו של האדם או הארגון שיצרו את פריט המידע?
1. המאמר נכתב על ידי עוז קרן.
2. כן, הכותבת היא מדריכת טיולים, רכזת הדרכה במרכז הדרכה תל-חצור, רשות הטבע והגנים. זה מעיד על ידע בטבע והיא יודעת להסביר את הנושא.
3. היא עובדת ברשות הטבע והגנים שזאת חברה גדולה ורצינית.
4. הסיומת של הדף:item
5. לא נתקלנו בשמה של הכותבת במאמרים אחרים.
2. עד כמה פריט המידע עדכני ומעודכן?
2. כן, הכותבת היא מדריכת טיולים, רכזת הדרכה במרכז הדרכה תל-חצור, רשות הטבע והגנים. זה מעיד על ידע בטבע והיא יודעת להסביר את הנושא.
3. היא עובדת ברשות הטבע והגנים שזאת חברה גדולה ורצינית.
4. הסיומת של הדף:item
5. לא נתקלנו בשמה של הכותבת במאמרים אחרים.
2. עד כמה פריט המידע עדכני ומעודכן?
1. כן יש תאריך, ינואר 2002.
2. לא אין תאריכים שמורים על זמן עדכון המאמר.
3. התוכן אכן מעיד על עדכניות ורלוונטי גם לימינו.
4. לא האתר לא משתנה מפעם לפעם.
3. האם המידע מוצג ומאורגן ברמה גבוהה?
2. לא אין תאריכים שמורים על זמן עדכון המאמר.
3. התוכן אכן מעיד על עדכניות ורלוונטי גם לימינו.
4. לא האתר לא משתנה מפעם לפעם.
3. האם המידע מוצג ומאורגן ברמה גבוהה?
1. כן האתר מאורגן כך שניתן למצוא מידע בקלות את מה שצריך מבלי לבזבז זמן.
2. כן הניסוח בהיר ונוח לקריאה.
ב. הערכה לפי תוכן:
1. האם המידע אמין ואפשר לסמוך עליו?
1. לא מובן הניסוח.
2. לא אין ציטוטים ממקורות מוסכים.
3. לא מוצגים רשימת מקורות.
4. המידע אובייקטיבי ואינו מוטעה.
5. לא ניכרת מגמתיות.
6. לא היה התמקדות בדברים השלילים והחיובים שהיו בייבוש ובתהליך עצמו
7. מוצגות עובדות בלבד.
2. עד כמה המידע מדויק?
1. לא לפי בדיקה באתרים אחרים אין טעיות במידע.
2. כן האתר תואם את המידע המוצג במקורות מידע אחרים.
3. לא אין נתונים מספריים, גרפים, טבלאות.
3. עד כמה המידע מקיף את הנושא?
1. כן פריט המידע מקיף נושאים רבים לדוגמא באתר אפשר למצוא על נושאים נרחבים כמו: הייבוש, הצמחים, בעלי החיים האנשים וכ"ו.
2. כל נושא ממוצה לעומק באתר.
3. האתר בגודל בינוני ועל כול נושא מפורט כל מה שאנו צריכות.
הסיומת של האתר היא item שמייצגת את אתר מטח.
4. כן יש קישורים לאתרים אחרים שקשורים לנושא כמו: לשמורת הטבע והגנים.
2 תגובות:
מצויין. התייסתן לכל הנקודות החשובות.יפה מאד!!
למיכל ושי
עשיתן עבודה מרשימה מבחינת היקף החומרים , הכתיבה והעיצוב בבלוג ויצרתם סביבה מענינת ביותר ובעלת ערך מוסף ללימוד הנושא.
שתי בעיות שחשוב לטפל בהן בהקדם כדי שנוכל להציג את עבודתכן ולפרסמה:
א. פרסום תמונות אישיות שלכן בבלוג פוגע באופן חמור בביטחונכן האישי ומומלץ מאד לא לעשות זאת כדי לא "להזמין" צרות. ניתן לפרסם תמונה קטנה שלכן שבה אתן לא נראות בבירור באופן שמאפשר לזהות אתכן. אני מבקשת שתורידו את התמונות הבעייתיות כבר היום.
ב. העבודה עמוסה בקישורים למקורות מידע ואלו מאד מוסיפים לה ,אבל הדבקת כתובות אינטרנט ארוכות בתוך הפוסטים אינה מקובלת, לא מאפשרת לקורא להבין מהו המקור אליו מפנה הקישור ופוגעת באסטטיות של הבלוג. יש ליצור את הקישורים באופן מכוסה. כלומר לכתוב את שם האתר למשל "רשות הגנים הלאומיים" ולהפוך למילה חמה המפנה לאתר. (ניתן לעשות זאת ע"י סימון המילה לחיצה על הסמל של היפר קישור והדבקת כתובת האתר במקום המתאים)
בהצלחה בהמשך העבודה
זהבה אפל - מדריכת בית הספר לשילוב תקשוב בהוראה
הוסף רשומת תגובה